niedziela, 13 października 2013

Posted by jinson on 02:04 No comments
Dzień dobry moi drodzy:) mam do was pytanie ,lubicie zupy krem? Ja ,uwielbiam, sama nie wiem dlaczego ale wydają się delikatniejsze i ich konsystencja mi bardzo odpowiada:) Więc ,dzisiaj mam dla Was przepis na zupkę , krem z pora:) Zapraszam!!

Składniki:
2 duże pory ( biała część)
ok. 2 litry bulionu
sól
pieprz
250 ml mleka
2 łyżki mąki pszenna
opcjonalnie trochę vegety
2 łyżki masła

 Najpierw kroimy pora w plasterki, w miedzy czasie możemy roztopić masełko na patelni. Kiedy masło będzie roztopione dorzucamy pokrojonego pora i smażymy aż się zeszkli. Następnie dodajemy mąkę i dobrze mieszamy tak aby mąka dobrze pokryła pora i dolewamy mleko, gotujemy to aż zgęstnieje. Do garnka wlewamy bulion i go podgrzewamy. Jak por z mlekiem , zgęstnieje dodajemy go do garnka z bulionem. Gotujemy to ok 20 min. Na koniec miksujemy blenderem i przyprawiamy do smaku. Ja podaje z groszkiem ptysiowym ale można zetrzeć jeszcze żółtego sera ale zrobić samemu grzanki z chleba. Smacznego!!









Categories:

0 komentarze:

Prześlij komentarz